Сурах бэрхшээлтэй хүмүүс өөрийн үе тэнгийн насныхантай нь харьцуулахад хөгжил
нь илүү хоцрогдонгуй, эсвэл зогсонги болсон байдаг, Үүнээс шалтгаалан таны
сургаж байгаа хүүхэд, эсвэл насанд хүрсэн хүн өөрийнх нь насныхантай
харьцуулахад тэднээс бага настай юм шиг зан ааш гаргаж болох юм. Тухайн хүн
өөрийн үе тэнгийнхэн шигээ ижил чадваргүй байж болно.
Сурах бэрхшээл тархины гэмтлээс
шалтгаалдаг. Тухайн хүний уураг тархи нь ямар нэгэн гэмтэл, эсвэл өвчнөөс үүдэж
гэмтдэг. Гэмтэл нь төрөхийн өмнө, эсвэл хойно тохиолдож болно. Ийм бэрхшээлтэй
хүн юм сурч чадах боловч үүнийг эзэмшихэд их цаг шаардагдаж болно.
ü Тухайн
хүн шинэ зүйлийг бусад хүмүүсийн нэгэн адил амархан сурч чаддаггүй, Хүүхэд
суух, гараа хөдөлгөх, эсвэл явах хөдлөхдөө хүндрэлтэй байж болно.
ü Тухайн
хүн бусад хүний ярианд, болон түүний эргэн тойронд юу болж байгаад удаан хариу
үзүүлж болох юм.
ü Тухайн
хүн харсан, үзсэн, барьсан, амссан, мэдэрсэн юмаа бусадтай харьцуулахад сайн
ойлгох чадваргүй байж болно.
ü Тухайн
хүн хэрэгцээ, эсвэл мэдрэмжээ бусдад ойлгогдохоор н\эрхийлж чадахгүй байж
болно.
ü Тухайн
хүн юмыг тодорхой бодож чадахгүй байж болно. Тухайлбал: тэр бусад хүмүүсийг,
эсвэл юмыг харьцуулж чадахгүй байж болно. Энд, тэнд, одоо, өнгөрсөн, их, бага
гэх мэтийн ялгааг ойлгож чадахгүй байж болно. Яагаад, хэд, юу, хэзээ, хаана
гэдэг илэрхийлэлийг мэдэхгүй байж болно.
ü Тэр
нэг хүн, эсвэл нэг зүйлд удаан хугацаагаар анхаарлаа хандуулж чадахгүй байж
болно.
ü Тэр
өөрийнхөө мэдрэмжийг хянаж чадахгүй байж болно.
ü Тэр
шийдвэр гаргах чадваргүй байж болно. Юу хийх, ярих, өмсөх зэргээ мэдэхгүй байж
болно.
Хийж сурах
шаардлагатай үйлдлүүд
ü Сурах
бэрхшээлтэй нярай хүүхэд бусад хүүхдийн адил хөхөөр хооллох ёстой. Хүүхэд
эхийнхээ хайр халамжийг мэдрэх ёстой. Хүүхэд бусад хүүхдийн адил тоглох шаардлагатай.
ü Сурах
бэрхшээлтэй хүүхэд бусад хүмүүстэй хамт байх ёстой. Хүүхэд бусад хүүхдүүдтэй
адилтоглох хэрэгтэй. Хүүхэд бусад хүмүүстэй харьцаж, өөрийгөө арчилж, гадуур
ганцаараа явж байх хэрэгтэй. Хүүхэд бусад хүүхдүүдтэй хамт сургуульд явах
хэрэггэй.
ü
Сурах бэрхшээлтэй насанд хүрсэн хүй бусад хүмүүстэй
харьцаж, өерийгеө арчилж, гадуур ганцаараа явж байх хэрэгтэй. Тэр гэрийн
ажилхийж, ажил хөдөлмөр эрхэлж, нийгмийн амьдралд оролцох хэрэгтэй. Насанд
хүрсэн хүн сургуульд суралцаж байгаагүй бол сургуульд суралцах хэрэгтэй.
Суралцах нь түүний чадварыг хөгжүүлдэг,
Хүүхдийг сургах нь
Хэрвээ та хүүхдэд юм зааж байгаа
бол түүнийг юу хийж чадахыг сайн ажиглаарай.
Хүүхдийн хөгжил ямар түвшинд байгааг мэдэж авах
хэрэгтэй.
Та сургаж байгаа хүүхдээ өөрийнх
нь ижил насны хүүхдийн хийж чадах зүйлтэй харьцуулж үз. Тэгвэл та түүнийг бусад
хүүхдийн хийдэг үйлдлийг нэгэн адил хийх чадвартай эсэхийг мэдэх болно.
Тухайн хүүхэд үе тэнгийнхнээсээ
яльгүй хоцрогдонгуй байж болно. Хэрэв тийм бол, тэр үе тэнгийхнийхээ хийж
байгаа үйлдлүүдийг сурч чадах байх.
Эсвэл тухайн хүүхдийн хөгжил үе
тэнгийнхнээсээ нэн их хоцрогдсон байж болно. Хэрэв тийм бол, тэр өөрийнхөө
наснаас илүү доогуур насны хүүхдийн үйлдлийг хийж чадаж болно.
Сурах бэрхшээлтэй нярай болон бага насны хүүхдүүд тоглоомоор
чадвараа
хөгжүүлж Оолно. Танаи орон нутгиин зохицуулагчид
"Тоглоом сургалтын багц байгаа. Энэ багцад та хүүхдийнхээ чадварыг
хөгжүүлэхэд хэрхэн туслахыг үзүүлсэн байгаа. Тоглоомоор дамжуулж таны хүүхэд
бусадтай харилцаж, бусад хүүхдийн хийдэг зүйлийг хийж сурна
No comments:
Post a Comment